LEREN
als doorlopend proces
Binnen Passie voor Leren doen we dat vanuit een aantal kernambities. We staan voor congruent opleiden en zien leren als doorlopend proces: van leraar in opleiding tot starter, tot ervaren professional, tot meester. Het uitgangspunt: leerling, student, school en opleidingsinstituut zijn gelijkwaardige partners en er is congruentie in het leren van leerlingen, studenten, leraren en leidinggevenden.
Wij vinden het belangrijk dat wij als opleidingsschool zowel studenten en startende docenten als meer ervaren docenten een betekenisvolle leercontext bieden, om hun handelen in de praktijk te ontwikkelen, te verdiepen met theorie en te verbinden met de ontwikkeling van de eigen professionele identiteit als leraar. Werken vanuit persoonlijke leervragen en leren binnen een sociale context vinden we van groot belang.
Daarom zet het Opleidingsteam van het Karel de Grote zich niet alleen in voor het werkplekleren, maar ook voor het inductietraject van nieuwe docenten en coaching, scholing en professionalisering van het docententeam. Dit alles doen wij binnen de rijke en unieke context van het Vrijeschoolonderwijs.